Etusivulle
Sivukartta
|
|
I-40 V |
EtusivuTuotteetTuotekehitysYhteystiedotPeatmetal |
Kokoojavaunut M-60 EV M-50 EV M-40 V M-30 I-40 V M-60 E.SP M-30 SP Tuotantojyrsimet Siirtokuljetusperävaunut Kartiolieriövaihde » Karheejat » Jyrsinturvekääntäjä KÄ-18 » Jyrsinturvekääntäjä KÄ-9 » Suunnanvaihtajavaihteisto » Alennusvaihde » Yhdistelmäperävaunu YPV-50 » Kärkikippaava kauha » Turvekentän kantojyrsin »
SE EN |
Jyrsinturpeen kokooja-aumausvaunu I-40 V Pneumaattinen jyrsinturpeen kokooja-aumausvaunu, joka kerää turpeen suoraan kentän pinnasta. Vaunu tyhjennetään pohjasta ja turve aumataan vaunulla tiiviiksi aumaksi. Pohjapurku on patentoitu. Puhaltimen voimansiirto varustettu nestekytkimellä (ei kiilahihnoja). Imuputki varustettu joustoliitoksilla estämään värinävauriot. Suuttimen nosto ylös siten, että kuormausvaiheessa suuttimeen jääneet tukkeumat putoavat pois. Valonäyttö-kuorman täyttymisilmaisin. Työleveys | 4000 mm | Ajonopeus | 6-10 km/h | Tehon tarve | min. 80 kW | Teho | 120-200 m3/h | Puhaltimen voimansiirto | mekaaninen | Voiman ulosotto | 1000 rpm | Paino | 6500 kg | Renkaat | leveys 774 mm, korkeus 1850 mm, 4 kpl | Renkaiden korkeus | 1850 mm | Alusta | vetävä, voimansiirto, mekaaninen | Leveä akseli | pyörien laippojen väli 2800 mm | Turvelasti | 36 m3 | Säiliön tilavuus | 40 m3 | Säiliön leveys | 4000 mm | Säiliön pituus | 3100 mm | Kokonais leveys | 7800 mm | Kokonais pituus | 9000 mm | Kokonais korkeus | 5250 mm | Pyörästön ulkoleveys | 4850 mm | Puhaltimen imuaukon halkaisija | 1120 mm | Suuttimen imuaukko | 80 x 2000 mm, 2 kpl | Ilman nopeus imuaukossa | 50 m/s | Puhaltimen kierrosluku | 1216 rpm | Ilmamäärä | 19,9 m3/s | Puhaltimen tehontarve | 63 kW | Pintakäsittely | hiekkapuhallus, pohja- ja pintamaalaus | Ilma- ja materiaaliohjaimet (polyeteenilevyt) katto-osan sisäpuolella | Imukokoojavaunu 1-40 V erityisominaisuuksia - Pohjapurkaus
Kuormat voidaan purkaa auman päälle ajaen, aumaa kasvattaen ilman erillisen aumauskoneen käyttöä. Aumasta saadaan tiivis, turpeen säilytys paranee eikä turpeella ole itsestäänsyttymisvaaraa. - Suuttimet
Suuttimet ovat vaunun takaa katsoen oikealla puolella siitä syystä, että kuljettajan on helpompi seurata suuttimien toimintaa. Traktorin hydrauliikka-hallintalaitteet ovat ohjaamossa takaapäin katsottuna oikealla puolella. Kuljettajan oikean käden ollessa hallintavivulla, hän on jo osittain kääntyneenä suuttimien seurantasuuntaan. Täten kuljettajan ajomukavuus paranee. Suutinvauriot on minimoitu ripustus- ja nostolaitteistolla. Suuttimet nostetaan ylös siten, että imuaukko jää alaspäin. Kuormausvaiheessa suuttimeen jääneet tukkeumat putoavat itsestään pois. - Säiliö ja imuputket
Säiliön ja imuputkien tiivistykseen on kiinnitetty erityistä huomiota ja huolellisuutta. Tällä tavalla on saatu puhaltimien tehohäviöt poistetuiksi. Säiliön tiivisteiden vuotaminen on yksi syy voimakkaille pölypäästöille puhaltimessa. - Peltiosat
Säiliön ja sykloonin pelti on jäykistekuvioitu hitsauksessa tapahtuvien lämpövääntymien sekä alipaineen aiheuttaman vääntymisen estämiseksi. Tällä tavalla myös vaunun ulkonäkö on saatu siistiksi. Kaikki osat on hiekkapuhallettu, pohja- ja pintamaalattu. - Puhaltimen voimansiirto
Voimansiirto on nestekytkimellä varustettu (ei kiilahihnoja). Tulosta
|
Raiselift Oy - Raivalantie 524 - 39920 SUOMIJÄRVI - Puhelin 045 154 9772, 0400 126 332, 02 544 4141
|