Staart
+ Etusivulle    + Sivukartta  
I-40 V EtusivuTuotteetTuotekehitysYhteystiedot
Kokoojavaunut
M-60 EV
M-50 EV
M-40 V
M-30
I-40 V
M-60 E.SP
M-30 SP
Tuotantojyrsimet
Siirtokuljetusperävaunut
Kartiolieriövaihde »
Karheejat »
Jyrsinturvekääntäjä KÄ-18 »
Jyrsinturvekääntäjä KÄ-9 »
Suunnanvaihtajavaihteisto »
Alennusvaihde »
Yhdistelmäperävaunu YPV-50 »
Turvekentän kantojyrsin »

+ Svenska
+ English

Jyrsinturpeen kokooja-aumausvaunu I-40 V 


Pneumaattinen jyrsinturpeen kokooja-aumausvaunu, joka kerää turpeen suoraan kentän pinnasta.

Vaunu tyhjennetään pohjasta ja turve aumataan vaunulla tiiviiksi aumaksi. Pohjapurku on patentoitu. Puhaltimen voimansiirto varustettu nestekytkimellä (ei kiilahihnoja). Imuputki varustettu joustoliitoksilla estämään värinävauriot. Suuttimen nosto ylös siten, että kuormausvaiheessa suuttimeen jääneet tukkeumat putoavat pois. Valonäyttö-kuorman täyttymisilmaisin.

Työleveys 4000 mm
Ajonopeus 6-10 km/h
Tehon tarve min. 80 kW
Teho 120-200 m3/h
Puhaltimen voimansiirto mekaaninen
Voiman ulosotto 1000 rpm
Paino 6500 kg
Renkaat
leveys 774 mm, korkeus 1850 mm, 4 kpl
Renkaiden korkeus 1850 mm
Alusta vetävä, voimansiirto, mekaaninen
Leveä akseli pyörien laippojen väli 2800 mm
Turvelasti 36 m3
Säiliön tilavuus 40 m3
Säiliön leveys 4000 mm
Säiliön pituus 3100 mm
Kokonais leveys 7800 mm
Kokonais pituus 9000 mm
Kokonais korkeus 5250 mm
Pyörästön ulkoleveys 4850 mm
Puhaltimen imuaukon halkaisija
1120 mm
Suuttimen imuaukko 80 x 2000 mm, 2 kpl
Ilman nopeus imuaukossa 50 m/s
Puhaltimen kierrosluku 1216 rpm
Ilmamäärä 19,9 m3/s
Puhaltimen tehontarve 63 kW
Pintakäsittely hiekkapuhallus, pohja- ja pintamaalaus
Ilma- ja materiaaliohjaimet (polyeteenilevyt) katto-osan sisäpuolella

I-40V I-40V I-40V I-40V I-40V

Imukokoojavaunu 1-40 V erityisominaisuuksia

  1. Pohjapurkaus
    Kuormat voidaan purkaa auman päälle ajaen, aumaa kasvattaen ilman erillisen aumauskoneen käyttöä. Aumasta saadaan tiivis, turpeen säilytys paranee eikä turpeella ole itsestäänsyttymisvaaraa.

  2. Suuttimet
    Suuttimet ovat vaunun takaa katsoen oikealla puolella siitä syystä, että kuljettajan on helpompi seurata suuttimien toimintaa. Traktorin hydrauliikka-hallintalaitteet ovat ohjaamossa takaapäin katsottuna oikealla puolella. Kuljettajan oikean käden ollessa hallintavivulla, hän on jo osittain kääntyneenä suuttimien seurantasuuntaan. Täten kuljettajan ajomukavuus paranee. Suutinvauriot on minimoitu ripustus- ja nostolaitteistolla. Suuttimet nostetaan ylös siten, että imuaukko jää alaspäin. Kuormausvaiheessa suuttimeen jääneet tukkeumat putoavat itsestään pois.

  3. Säiliö ja imuputket
    Säiliön ja imuputkien tiivistykseen on kiinnitetty erityistä huomiota ja huolellisuutta. Tällä tavalla on saatu puhaltimien tehohäviöt poistetuiksi. Säiliön tiivisteiden vuotaminen on yksi syy voimakkaille pölypäästöille puhaltimessa.

  4. Peltiosat
    Säiliön ja sykloonin pelti on jäykistekuvioitu hitsauksessa tapahtuvien lämpövääntymien sekä alipaineen aiheuttaman vääntymisen estämiseksi. Tällä tavalla myös vaunun ulkonäkö on saatu siistiksi. Kaikki osat on hiekkapuhallettu, pohja- ja pintamaalattu.

  5. Puhaltimen voimansiirto
    Voimansiirto on nestekytkimellä varustettu (ei kiilahihnoja).

+Tulosta

Raiselift Oy - Raivalantie 524 - 39920 SUOMIJÄRVI - Puhelin 045 154 9772, 0400 126 332, 02 544 4141 - Faksi 02 544 4241