Hem
Sidankarta
|
|
I-40 V |
RaiseliftProdukterDevelopmentPRODUKTUTVECKLINGKontakt |
Mekaniska Samlarvagnar M-60 EV M-50 EV M-40 V M-30 I-40 V M-30 SP General M-30 SP Produktionfräs Special produkter Vinkelväxel » Harv » Frästorvomkastare KÄ-18 » Frästorvomkastare KÄ-9 » Växellåda » Reduktionsväxel » Kombinationsvagn YPV-50 »
FI
EN |
Samlar- och stackvagn för frästorv I-40 V

Pneumatisk samlar- och stackvagn för frästorv som samlar upp torven direkt från torvtäktens yta.
Vagnen töms via bottnen och torven stackas på vagnen i en packad torvstack. Tömningen via bottnen är patenterad. Fläktens kraftöverföring är försedd med en hydraulisk koppling (inte kilremmar). Insugningsröret är försett med flexkopplingar för att förhindra vibrationsskador. Lyft upp munstycket så att de blockeringar som har uppstått i lastningsskedet avlägsnas. Led-display som lastens fyllnadsindikator.
Tekniska data
Arbetsbredd |
4 000 mm |
Körhastighet |
6-10 km/h |
Effektbehov |
min. 80 kW |
|
|
Effekt |
120-200 m3/h |
Fläktens kraftöverföring |
mekanisk |
Kraftuttag |
1 000 rpm |
Vikt |
6 500 kg |
Däck |
bredd 774 mm, höjd 1 850 mm, 4 st. |
Däckens höjd |
1 850 mm |
Chassi |
drivande, mekanisk kraftöverföring |
|
|
Bred axel |
hjulflänsarnas spel 2 800 mm |
Torvlast |
36 m3 |
Behållarens volym |
40 m3 |
Behållarens bredd |
4 000 mm |
Behållarens längd |
3 100 mm |
Total bredd |
7 800 mm |
Total längd |
9 000 mm |
Total höjd |
5 250 mm |
Hjulens yttre bredd |
4 850 mm |
Diametern för fläktens insugsöppning |
1 120 mm |
Munstyckets insugöppning |
80 x 2000 mm, 2 st. |
Luftflödets hastighet i insugsöppningen |
50 m/s |
Fläktens varvtal |
1 216 rpm |
Luftmängd |
19,9 m3/s |
Fläktens effektbehov |
63 kW |
Ytbehandling |
sandblästring, grund- och övermålning |
Luft- och materialkontrollerna (polyetenskivor) på takets insida |
Sugsamlarvagn 1-40 V specialegenskaper

-
Tömning via bottnen Lasten kan tömmas under körning på stacken och stacken kan fyllas på utan användning av en separat stackningsmaskin. Stacken packas tätt, torven förvaras bättre och självantändningsrisken för torven avlägsnas.
-
Munstycken Munstyckena finns på vagnens högra sida, sett bakifrån, för att föraren enklare ska kunna följa upp munstyckenas funktion. Traktorns hydraulikstyrning finns på högra sidan i styrhytten, sett bakifrån. När förarens högra hand är på styrspaken är han redan delvis vänd i munstyckets uppföljningsriktning. På detta sätt förbättras förarens körkomfort. Skador på munstyckena har minimerats med hjälp av upphängnings- och lyftanordningen. Munstyckena lyfts upp så att insugsöppningen riktas neråt. De blockeringar som har uppstått i lastningsskedet avlägsnas av sig själva.
- Behållare och insugsrör
Man har fäst särskild uppmärksamhet och noggrannhet vid behållarens och insugsrörens tätningar. På detta sätt har man eliminerat fläktarnas effektförluster. Läckage i behållarens tätningar utgör en orsak till kraftiga dammutsläpp i fläkten.
- Plåtdelar
Behållarens och cyklonens plåt har ett förstärkt mönster för att förhindra vridning på grund av värmen vid svetsning samt vridning på grund av undertryck. På detta sätt har man även uppnått ett snyggt utseende på vagnen. Alla delar är sandblästrade, grund- och övermålade.
- Fläktens kraftöverföring
Kraftöverföringen är försedd med en vätskekoppling (inte kilremmar).
Print
|
Raiselift Oy - Raivalantie 524 - 39920 SUOMIJÄRVI - Finland - Telefon +358 45 154 9772, +358 400 126 332, +358 2 544 4222
|