Staart
+ Hem    + Sidankarta  
I-40 V RaiseliftProdukterDevelopmentPRODUKTUTVECKLINGKontakt
Mekaniska Samlarvagnar
M-60 EV
M-50 EV
M-40 V
M-30
I-40 V
M-30 SP
General
M-30 SP
Produktionfräs
Special produkter
Vinkelväxel »
Harv »
Frästorvomkastare KÄ-18 »
Frästorvomkastare KÄ-9 »
Växellåda »
Reduktionsväxel »
Kombinationsvagn YPV-50  »

+ FI
+ EN

Samlar- och stackvagn för frästorv I-40 V

Pneumatisk samlar- och stackvagn för frästorv som samlar upp torven direkt från torvtäktens yta.

Vagnen töms via bottnen och torven stackas på vagnen i en packad torvstack. Tömningen via bottnen är patenterad. Fläktens kraftöverföring är försedd med en hydraulisk koppling (inte kilremmar). Insugningsröret är försett med flexkopplingar för att förhindra vibrationsskador. Lyft upp munstycket så att de blockeringar som har uppstått i lastningsskedet avlägsnas. Led-display som lastens fyllnadsindikator.

Tekniska data

Arbetsbredd 4 000 mm
Körhastighet 6-10 km/h
Effektbehov min. 80 kW
   
Effekt 120-200 m3/h
Fläktens kraftöverföring mekanisk
Kraftuttag 1 000 rpm
Vikt 6 500 kg
Däck bredd 774 mm, höjd 1 850 mm, 4 st.
Däckens höjd 1 850 mm
Chassi drivande, mekanisk kraftöverföring
   
Bred axel hjulflänsarnas spel 2 800 mm
Torvlast 36 m3
Behållarens volym 40 m3
Behållarens bredd 4 000 mm
Behållarens längd 3 100 mm
Total bredd 7 800 mm
Total längd 9 000 mm
Total höjd 5 250 mm
Hjulens yttre bredd 4 850 mm
Diametern för fläktens insugsöppning 1 120 mm
Munstyckets insugöppning 80 x 2000 mm, 2 st.
Luftflödets hastighet i insugsöppningen 50 m/s
Fläktens varvtal 1 216 rpm
Luftmängd 19,9 m3/s
Fläktens effektbehov 63 kW
Ytbehandling sandblästring, grund- och övermålning
Luft- och materialkontrollerna (polyetenskivor) på takets insida


 

 Sugsamlarvagn 1-40 V specialegenskaper

I-40V I-40V I-40V I-40V I-40V

  1. Tömning via bottnen
    Lasten kan tömmas under körning på stacken och stacken kan fyllas på utan användning av en separat stackningsmaskin. Stacken packas tätt, torven förvaras bättre och självantändningsrisken för torven avlägsnas.

  2. Munstycken
    Munstyckena finns på vagnens högra sida, sett bakifrån, för att föraren enklare ska kunna följa upp munstyckenas funktion. Traktorns hydraulikstyrning finns på högra sidan i styrhytten, sett bakifrån. När förarens högra hand är på styrspaken är han redan delvis vänd i munstyckets uppföljningsriktning. På detta sätt förbättras förarens körkomfort. Skador på munstyckena har minimerats med hjälp av upphängnings- och lyftanordningen. Munstyckena lyfts upp så att insugsöppningen riktas neråt. De blockeringar som har uppstått i lastningsskedet avlägsnas av sig själva.

  3. Behållare och insugsrör
    Man har fäst särskild uppmärksamhet och noggrannhet vid behållarens och insugsrörens tätningar. På detta sätt har man eliminerat fläktarnas effektförluster. Läckage i behållarens tätningar utgör en orsak till kraftiga dammutsläpp i fläkten.
  4. Plåtdelar
    Behållarens och cyklonens plåt har ett förstärkt mönster för att förhindra vridning på grund av värmen vid svetsning samt vridning på grund av undertryck. På detta sätt har man även uppnått ett snyggt utseende på vagnen. Alla delar är sandblästrade, grund- och övermålade.

  5. Fläktens kraftöverföring
    Kraftöverföringen är försedd med en vätskekoppling (inte kilremmar).

 

+Print

Raiselift Oy - Raivalantie 524 - 39920 SUOMIJÄRVI - Finland - Telefon +358 45 154 9772, +358 400 126 332, +358 2 544 4222